Alkohol pity z umiarem służy nawet choremu sercu
Autor: DK, data dodania: 27-03-2010 19:10
Również osoby po zawale i z chorobą niedokrwienną serca mogą odnosić korzyści z alkoholu wypijanego regularnie w małych ilościach - informuje najnowszy "Journal of the American College of Cardiology".
O ile badania naukowe na ogół potwierdzały korzystny wpływ niewielkich dawek alkoholu w przypadku osób zdrowych, to jego wpływ na osoby chore nie był jasny, zwłaszcza gdy chodzi o zawał, udar mózgu czy chorobę niedokrwienną serca.
Włoscy naukowcy z katolickiego uniwersytetu Campobasso wykazali właśnie na podstawie metaanalizy, (czyli analizując wcześniejsze badania), że umiarkowane spożycie alkoholu (jeden - dwa kieliszki wina dziennie albo odpowiednia ilość piwa czy innego alkoholu) znacząco zmniejsza ryzyko śmierci u osób z chorobą niedokrwienną serca.
więcej można przeczytać w serwisie: www.naukawpolsce.pap.pl
fot. sh0dan/flickr.com
Powrót do newsów
Brak komentarzy

